سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سایت خبری اخبار خودرو
   مشخصات مدیر وبلاگ
 
    آمارو اطلاعات

بازدید امروز : 8
بازدید دیروز : 3
کل بازدید : 70327
کل یادداشتها ها : 185

نوشته شده در تاریخ 94/3/31 ساعت 10:24 ص توسط سایت خبری اخبار خودرو


دنیای خودرو – کاتالوگ اتومبیل‌های فراری پر از اتومبیل‌های کلاسیک و زیبای فراری است که برای استفاده در پوسترهای اتاق‌خواب بسیار مناسب هستند؛ اما برخی اتومبیل‌های تک و سفارشی که شرکت فراری می‌سازد، تا حدودی آرمانی نیز هستند.

گهگاهی اتومبیل‌های عجیبی مانند Pininfarina Sergio یا Ferrari Spaceship توسط این شرکت عرضه می‌شوند؛ اما این بار بر روی یک اتومبیل بسیار خاص تمرکز کرده‌ایم؛ Ferrari Testa D’Oro Colani. این اتومبیل شبیه هیچ‌کدام از اتومبیل‌های فراری نیست. این اتومبیل خاص که در اواخر دهه 1980 ساخته شده، در حال حاضر در ایتالیا به نمایش گذاشته شده است.
این اتومبیل خاص که توسط یک طراح صنعتی آلمانی به نام Luigi Colani طراحی شده، همان روند آینده‌نگرانه‌ای را به نمایش گذاشته که در اتومبیل کانسپت 1981 BMW M2 وجود دارد. این اتومبیل کانسپت نیز توسط این طراح آلمانی طراحی شده و سبک عجیب وی را نمایش می‌دهد. Ferrari D’Oro Colani به رنگ قرمز روشن و دونفره است. طول این اتومبیل بلند و ارتفاع آن کوتاه است. یک زبان فوق‌العاده بزرگ در جلو و چراغ‌های مشکی‌رنگ عقب باعث می‌شود ظاهر این اتومبیل منحصربه‌فرد و خاص باشد. از برخی زوایا این اتومبیل شبیه یک کابین فضایی عجیب است که از آینده آمده است. از زوایای دیگر شبیه یک خزنده است.

12367-footofan_com

 

جنبه‌های زیباشناسی این اتومبیل محدود به ظاهر نمی‌شود و در بخش‌های کاربردی نیز وجود دارد. این فراری در سال 1989 ساخته شد تا در پیست Bonneville Salt Flats رکورد حداکثر سرعت را به دست آورد. در زیر این بدنه صاف و آرام یک اتومبیل Ferrari Testarossa قرار دارد که چیزهایی به آن اضافه شده است.
Colani
برای ورود به کتاب رکوردها با شرکت آلمانی Lotec که سازنده اتومبیل‌های اسپرت است، توافق کرد و دو توربو شارژر به موتور flat-12 اتومبیل Testarossa اضافه نمود. پس از تغییرات متعدد و برخی بهبودها، این اتومبیل توانست 739 اسب بخار توان تولید کند و گشتاوری معادل 600 پوند بر فوت داشته باشد. این رقم‌ها در سال 2015 نیز فوق‌العاده هستند، چه برسد به سال 1989.

علی‌رغم این توان بالا، این فراری نتوانست در پیست Bonneville به رکورد حداکثر سرعت دست یابد و با حداکثر سرعت 211 مایل در ساعت پیست را به اتمام رساند. چند سال بعد سرعت 218 مایل در ساعت را به دست آورد. حتی با توجه به این که نتوانست به این موفقیت دست یابد، این اتومبیل همچنان یک افسانه محسوب می‌شود. اگر در ایتالیا هستید، می‌توانید این اتومبیل را از نزدیک در نمایشگاه Maranello Purosangue ببینید.

12368-footofan_com 12369-footofan_com 12370-footofan_com 12371-footofan_com 12372-footofan_com 12373-footofan_com 12374-footofan_com 12375-footofan_com








طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ